Jump label

Service navigation

Main navigation

You are here:

Main content

Project DoProfiL: Anthology on inclusion-oriented teacher education has been published

The DoProfiL volume presents models for inclusion-oriented teacher training, which differentiate development and research at the levels of teaching, schools, universities and university didactics as well as formulating principles for inclusion orientation. Prof. Liudvika Leisyte and Anna-Lena Rose were involved in three articles in this anthology.

Leisyte, L., Schumacher, B., & Welzel, B. (2018). Komplexität entfalten durch Veränderungsmanagement in einer Universität: Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (DoProfiL). In S. Hußmann & B. Welzel (Eds.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (pp. 43-56). Münster: Waxmann. http://www.doprofil.tu-dortmund.de/cms/de/Projekt/DoProfiL-Sammelband_openaccess.pdf#page=43

Bender, C., Drolshagen, B., Rose, A.-L., Leisyte, L., & Rothenberg, B. (2018). Entwicklung einer inklusionsorientierten universitären Lehramtsausbildung – Maßnahmen der Organisationsentwicklung und Qualifizierung der Lehrenden. In S. Hußmann & B. Welzel (Eds.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (pp. 207-221). Münster: Waxmann. http://www.doprofil.tu-dortmund.de/cms/de/Projekt/DoProfiL-Sammelband_openaccess.pdf#page=207

Hermstein, B., Hußmann, A., Rose, A.-L., & Vaskova, A. (2018). Beiträge der projektbegleitenden Evaluation für die Realisierung einer inklusionsorientierten Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In S. Hußmann & B. Welzel (Eds.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (pp. 27-42). Münster: Waxmann. http://www.doprofil.tu-dortmund.de/cms/de/Projekt/DoProfiL-Sammelband_openaccess.pdf#page=27


Link to eBook: DoProfiL anthology (open access)



Social Media

Twitter