Sprungmarken

Servicenavigation

Hauptnavigation

Sie sind hier:

Bereichsnavigation

Hauptinhalt

Publikationen: Buchkapitel/-artikel

2018

Bender, C., Drolshagen, B., Rose, A.-L., Leisyte, L. & Rothenberg, B. (2018). Entwicklung einer inklusionsorientierten universitären Lehramtsausbildung – Maßnahmen der Organisationsentwicklung und Qualifizierung der Lehrenden. In S. Hußmann & B. Welzel (Hrsg.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (S. 207-221). Münster: Waxmann. http://www.doprofil.tu-dortmund.de/cms/de/Projekt/DoProfiL-Sammelband_openaccess.pdf#page=207

Haertel, T., Terkowsky, C., May, D., Wissemann, S., Leisyte, L. & Rose, A.-L. (2018, in Druck). Kreativität und Entrepreneurship als Gegenstand der Hochschullehre: Die Verknüpfung von personen- und prozessorientierten Lerninhalten zum unternehmerischen Denken. In S. Kauffeld & J. Othmer (Hrsg.), Handbuch innovative Lehre. Springer.

Leisyte, L. (2018). Higher education systems and institutions, Lithuania. In P. Teixeira & J. Shin (Hrsg.), Encyclopedia of international higher education systems and institutions [E-Book, laufend aktualisierte Ausgabe]. Dordrecht: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_384-1

Leisyte, L. (2018). Innovation studies in higher education research. In P. Teixeira & J. Shin (Hrsg.), Encyclopedia of international higher education systems and institutions [E-Book, laufend aktualisierte Ausgabe]. Dordrecht: Springer. https://doi.org/10.1007/978-94-017-9553-1_172-1

Leisyte, L., Schumacher, B. & Welzel, B. (2018). Komplexität entfalten durch Veränderungsmanagement in einer Universität: Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (DoProfiL). In S. Hußmann & B. Welzel (Hrsg.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (S. 43-56). Münster: Waxmann. http://www.doprofil.tu-dortmund.de/cms/de/Projekt/DoProfiL-Sammelband_openaccess.pdf#page=43

Leisyte, L., Rose, A.-L. & Schimmelpfenning, E. (2018). Lithuanian higher education: Between path dependence and change. In J. Huisman, A. Smolentseva & I. Froumin (Hrsg.), 25 years of transformations of higher education systems in Post-Soviet countries: Reform and continuity (S. 285-310). (Palgrave Studies in Global Higher Education). Cham: Palgrave Macmillan. https://doi.org/10.1007/978-3-319-52980-6_11

Terkowsky, C., Haertel, T., Rose, A.-L., Leisyte, L. & May, D. (2018). Nager avec les requins sans se faire dévorer: Comment les étudiants en ingénierie peuvent apprendre à être créatifs à développer un esprit d’entreprise et à innover. In D. Lemaître (Hrsg.), Formation des ingénieurs à l’innovation (S. 159-188). (Collection: innovation, entrepreneuriat et gestion). London: ISTE. https://iste-editions.fr/products/formation-des-ingenieurs-a-l-innovation

Terkowsky, C., Haertel, T., Rose, A.-L., Leisyte, L. & May, D. (2018). Swimming with sharks without being eaten: How engineering students can learn creativity, entrepreneurial thinking and innovation. In D. Lemaître (Hrsg.), Training engineers for innovation (S. 147-176). (Innovation, entrepreneurship and management series). London: ISTE. http://iste.co.uk/book.php?id=1409


2017

Leisyte, L. & Hosch-Dayican, B. (2017). Gender and academic work at a Dutch university. In H. Eggins (Hrsg.), The changing role of women in higher education: Academic and leadership issues (S. 95-117). Cham: Springer International Publishing Switzerland.

Rose, A.-L. & Leisyte, L. (2017). Integrating international academic staff into the local academic context in Lithuania and Estonia. In M. Yudkevich, P. G. Altbach & L. E. Rumbley (Hrsg.), International faculty in higher education: Comparative perspectives on recruitment, integration, and impact (S. 101-123). New York: Routledge. [ Weitere Informationen zu diesem Buchkapitel auf google books ]


2016

Broucker, B., De Wit, K. & Leisyte, L. (2016). Higher education reform: A systematic comparison of ten countries from a new public management perspective. In R. M. O. Pritchard, A. Pausits & J. Williams (Hrsg.), Positioning higher education institutions: From here to there (S. 19-39). Rotterdam, Boston, Taipei: Sense Publishers.

Dee, J. & Leisyte, L. (2016). Organizational learning in higher education institutions: Theories, frameworks, and a potential research agenda. In M. B. Paulsen (Hrsg.), Higher education: Handbook of theory and research, 31 (S. 275-348). Cham: Springer. http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-26829-3_6

Leisyte, L. & Hosch-Dayican, B. (2016). Boundary crossing and maintenance among UK and Duch bioscientists: Towards hybrid identities of academic entrepreneurs. In L. Leisyte & U. Wilkesmann (Hrsg.), Organizing academic work in higher education: Teaching, learning, and identities (S. 223-242). Abingdon: Routledge.

Leisyte, L. (2016). Bridging the duality between universities and the academic profession: A tale of protected spaces, strategic gaming, and institutional entrepreneurs. In L. Leisyte & U. Wilkesmann (Hrsg.), Organizing academic work in higher education: Teaching, learning, and identities (S. 55-67). Abingdon: Routledge.

Leisyte, L. & Wilkesmann, U. (2016). Organizing academic work in higher education. Teaching, learning, and identities – An introduction. In L. Leisyte & U. Wilkesmann (Hrsg.), Organizing academic work in higher education: Teaching, learning, and identities (S. 1-10). Abingdon: Routledge.

Leisyte, L. (2016). Veränderungen im wissenschaftlichen Arbeiten. Schlussfolgerungen für akademische und organisationale Rollen. In M. Heiner, B. Baumert, S. Dany, T. Haertel, M. Quellmelz & C. Terkowsky (Hrsg.), Was ist "Gute Lehre"?: Perspektiven der Hochschuldidaktik (S. 151-168). (Blickpunkt Hochschuldidaktik, No. 129). Bielefeld : Bertelsmann.


2015

Logermann, F. & Leisyte, L. (2015). Students as stakeholders in the policy context of the European standards and guidelines for quality assurance in higher education institutions. In A. Curaj, L. Matei, R. Pricopie, J. Salmi & P. Scott (Hrsg.), The European higher education area: Between critical reflections and future policies (S. 685-701). Cham: Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-319-20877-0_43

Leisyte, L. (2015). Changing academic identities in the context of a managerial university – Bridging the duality between professions and organizations: Evidence from the U.S. and Europe. In W. K. Cummings & U. Teichler (Hrsg.), The relevance of academic work in comparative perspective (S. 59-73). Dordrecht: Springer International Publishing.


2014

Leisyte, L. & Westerheijden, D. (2014). Stakeholders and quality assurance in higher education. In H. Eggins, Heather (Hrsg.), Drivers and barriers to achieving quality in higher education (S. 83-98). Rotterdam: Sense Publishers.


2012

Leisyte, L. & Dee, J. (2012). Understanding academic work in a changing institutional environment: Faculty autonomy, productivity and identity in Europe and the United States. In J. C. Smart & M. Paulsen (Hrsg.), Higher education: Handbook of theory and research 27 (S. 123-206). Dordrecht: Springer.


2011

Leisyte, L. & Enders, J. (2011). The strategic responses of English and Dutch university life scientists to the changes in their institutional environments. In J. Enders, H. de Boer & D. Westerheijden (Hrsg.), Reform of higher education in Europe (S. 143-157). Rotterdam: Sense Publishers. https://doi.org/10.1007/978-94-6091-555-0_9


2010

de Boer, H. F., Enders, J. & Leisyte, L. (2010). Public sector reform in Dutch higher education: the organizational transformation of the university. In Studies in educational leadership (S. 46-60). Shanghai Educational Publishing House.

Kehm, B. & Leisyte, L. (2010). Effects of new governance on research in humanities: The example of medieval history. In D. Jansen (Hrsg.), Governance and performance in the German public research sector: Disciplinary differences (S. 73-90). Dordrecht: Springer.

Leisyte, L., Enders, J. & de Boer, H. (2010). Mediating problem choice: Academic researchers' responses to changes in their institutional environment. In R. Whitley, L. Engwall & J. Gläser (Hrsg.), Reconfiguring knowledge production: Changing authority relationships in the sciences and their consequences for intellectual innovation (S. 266-290). Oxford: Oxford University Press. http://dx.doi.org/10.1093/acprof:oso/9780199590193.003.0009


2009

Leisyte, L. (2009). Academic output preferences in the context of changing higher education and research governance arrangements. In P. Clancy & D. D. Dill (Hrsg.), The research mission of the university: Policy reforms and institutional response (S. 133-152). Rotterdam: Sense Publishers.

Leisyte, L., Enders, J. & de Boer, H. (2009). Balancing between different audiences: Experiences of Dutch academics. In A. Brew & L. Lucas (Hrsg.), Academic research and researchers: Policy and practice (S. 117-130). Maidenhead: McGraw Hill.

Enders, J., de Boer, H. & Leisyte, L. (2009). New public management and the academic profession: The rationalisation of academic work revisited. In J. Enders & E. de Weert (Hrsg.), The changing face of academic life: Analytical and comparative perspectives (S.. 36-57). Basingstoke: Palgrave MacMillian.


2008

Leisyte, L. (2008). The effects of new public management on research practices in English and Dutch universities. In H. Vessuri & U. Teichler (Hrsg.), Universities as centres of research and knowledge creation: An endangered species? (S. 189-200). Rotterdam: Sense Publishers.

Enders, J., de Boer, H. & Leisyte, L. (2008). On striking the right notes: Shifts in governance and the organisational transformation of universities. In A. Amaral, J. Bleiklie & C. Musselin (Hrsg.), From governance to identity: A Festschrift for Mary Henkel (S. 113-129). (Higher Education Dynamics, Vol. 24). Dordrecht: Springer.


2006

Leisyte, L., de Boer, H. & Enders, J. (2006). England – The prototype of the ‘evaluative state’. In B. M. Kehm & U. Lanzendorf (Hrsg.), Reforming university governance: Changing conditions for research in four European countries (S. 17-52). Bonn: Lemmens.

de Boer, H., Leisyte, L. & Enders, J. (2006). The Netherlands – 'Steering from a distance'. In B. M. Kehm & U. Lanzendorf (Hrsg.), Reforming university governance: Changing conditions for research in four European countries (S. 53-89). Bonn: Lemmens.



Nebeninhalt

Aktuelle Publikationen

Titelblatt des Buchs: Training Engineers for Innovation

Terkowsky, C., Haertel, T., Rose, A.-L., Leisyte, L. & May, D. (2018).
Swimming with sharks without being eaten: How engineering students can learn creativity, entrepreneurial thinking and innovation.

In D. Lemaître (Hrsg.), Training engineers for innovation (S. 147-176). London: ISTE.


Titelblatt der Publikation: Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions

Leisyte, L. (2018).
Higher education systems and institutions, Lithuania.

In P. Teixeira & J. Shin (Hrsg.), Encyclopedia of international higher education systems and institutions [E-Book, laufend aktualisierte Ausgabe]. Dordrecht: Springer.


Titelblatt des Sammelwerks: DoProfiL

Leisyte, L., Schumacher, B. & Welzel, B. (2018).
Komplexität entfalten durch Veränderungsmanagement in einer Universität: Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (DoProfiL).

In S. Hußmann & B. Welzel (Hrsg.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (S. 43-56). Münster: Waxmann.

Bender, C., Drolshagen, B., Rose, A.-L., Leisyte, L. & Rothenberg, B. (2018).
Entwicklung einer inklusionsorientierten universitären Lehramtsausbildung – Maßnahmen der Organisationsentwicklung und Qualifizierung der Lehrenden.

In S. Hußmann & B. Welzel (Hrsg.), DoProfiL – Das Dortmunder Profil für inklusionsorientierte Lehrerinnen- und Lehrerbildung (S. 207-221). Münster: Waxmann.


Titelblatt der Publikation: Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions

Leisyte, L. (2018).
Innovation studies in higher education research.

In P. Teixeira & J. Shin (Hrsg.), Encyclopedia of international higher education systems and institutions [E-Book, laufend aktualisierte Ausgabe]. Dordrecht: Springer.


Titelblatt des Buchs: 25 Years of Transformations of Higher Education Systems in Post-Soviet Countries

Leisyte, L., Rose, A.-L. & Schimmelpfenning, E. (2018).
Lithuanian higher education: Between path dependence and change.

In J. Huisman, A. Smolentseva & I. Froumin (Hrsg.), 25 years of transformations of higher education systems in Post-Soviet countries: Reform and continuity (S. 285-310). (Palgrave Studies in Global Higher Education). Cham: Palgrave Macmillan.

Social Media

Twitter